torsdag den 7. februar 2008

Stilitano og jeg rejste til Cadiz. Efter at have skiftet fra det ene godstog til det andet nåede vi et sted i nærheden af San Fernando og besluttede os til at fortsætte vor rejse til fods. Stilitano forsvandt. Vi havde aftalt at mødes ved jernbanestationen. Han kom ikke. Jeg ventede længe; jeg vendte tilbage den næste dag og dagen efter, to dag, selv om jeg var sikker på, at han havde droppet mig. Jeg var alene og havde ingen penge. Da jeg blev klar over kendsgerningerne, lagde jeg igen mærke til lusene, deres forstyrrende og ynddige tilstedeværelse i min skjortes og mine buksers folder. Stilitano og jeg havde ikke på noget tidspunkt ophørt med at være som nonnerne af Haute-Thebaïde ordenen, der aldrig vasker deres fødder og hvis undertøj rådner i stykker.

Jean Genet: Tyvens dagbog

Ingen kommentarer: